Lieve mannen,

Even een tip voor elke ongetrouwde man,

Ik kan niet beloven dat ik voor elke vrouw spreek. Maar ik spreek vanuit mijn hart en overtuiging:

Zorg ervoor dat je weet wat je wilt.

Ik heb het over relaties.

Stel jij vind mij leuk en je besluit om dat te laten merken,
dan is het echt zo fijn voor mij als vrouw om met iemand te maken te hebben die doelgericht is wat betreft zijn relatie met mij. Die weet wat hij wil, die een visie heeft voor de toekomst. Kijk ik zeg niet dat je niet mag twijfelen; dat zou onredelijk zijn. Wat ik je vraag is om je daden en wat je zegt gelijk te laten zijn aan je werkelijke emotionele en mentale toewijding.

Dus als je niet weet of je de rest van je leven met mij wilt zijn is dat helemaal prima. Ik weet dat op dat punt misschien ook nog niet. Maar gedraag je dan niet op zo’n manier die uitdraagt dat je dat wel weet.. Vraag niet wat voor trouwringen ik mooi vind als het enige waar jij voor spaart je nieuwe playstation 3 spel is. Vertel me niet hoe je onze kinderen wil noemen als je nog een foto van je ex-vriendin ergens diep in je kledingkast hebt liggen. Stel me niet voor aan de overgrootoma van je schoonzus als je niet van plan bent om mij voor de rest van je leven mee te nemen naar deze familiereünies. En vraag me niet om een weekendje met jou weg te gaan in een romantische blokhut in het bos met een tweepersoonsbed als ik nog geen ring om mijn vinger heb.

Vraag niet wat voor trouwringen ik mooi vind als het enige waar jij voor spaart je nieuwe playstation 3 spel is.

Je meent al die dingen misschien niet zo serieus, maar het blijven serieuze dingen op zichzelf. Het is fijn als vrouw om te weten waar je aan toe bent. Vooral door deze kleine emotionele dingen kan ik als vrouw zo gehecht worden aan jou dat het als een verbroken belofte voelt als je die kleine dingen niet opvolgt met grote daden, ondanks dat je die belofte zelf nog nooit letterlijk met je woorden hebt gemaakt. Elke zin die je zegt en daad die je doet kan een stukje toewijding impliceren; wees er alsjeblieft zeker van dat je die toewijding werkelijk wilt geven voordat je eraan begint. Dan zal ik ervoor zorgen dat ik je niet twintig foto’s van trouwringen per dag stuur en niet driekwart van mijn kledingkast en toiletspullen in je slaapkamer bewaar 😉

In liefde! Voor jou en mij. Van een vrouw.

preview

One thought on “Lieve mannen,

Geef een reactie

