It’s always springtime with Jesus

Oef. Ik dacht dat ik het niet zou doen maar ik zie dat het al 30 december is dus eigenlijk moét ik wel een blog schrijven.

Half 5 ’s nachts. Ja. Dat gebeurt niet vaak! De laatste keer dat ik zo laat wakker was moet echt heel lang geleden zijn geweest. Weet je hoe het komt? Niet moeilijk. Mijn laptop. De wortel van al het kwaad!! Nou dat is misschien overdreven maar het feit is wel dat ik de laatste tijd zonder laptop leef en vroeg slaap en de tweede avond dat ik hem weer heb gebruikt gebeurt dit. Dus ..

Grapje; het komt gewoon door mij. Ik kies ervoor om dit te doen en mijn laptop gehoorzaamt.

Oké, 2015. Ja. Slecht. Zou ik zeggen. Als ik aan dit jaar denk, denk ik alleen maar negatieve dingen. Ugh.

PAUZE

Maarja, als je één slecht ding hebt meegemaakt, moet het dan echt alles verpesten?! Laten we gaan nadenken over de positieve dingen, vol geloof zal ik mijn eerste opsommingsstreepje alvast neerzetten:

– Ik heb gere-connect met mijn tante&neefje. Dit was echt geweldig!
– Ik heb een supermooie en lieve vriendin ontmoet die niet zou zeggen dat ze een latina is maar ze voelt zich zeker carribisch!
– Ik heb me in een Christelijke jeugdgroep gestort waar ik me fijn voel.
– Het is nu 30 december en ik hou nog steeds van God. Dat is goed.

Aiiii. Zo veel goede dingen! Dit was niet eens moeilijk om over na te denken. Zie je, we geloven in leugens mensen! Hou op met het geloven in leugens! Erg zijn nog steeds mooie dingen.

Schijnbaar was mijn blik zo donker dat ik vandaag terugkeek op een oude foto en alleen maar verdriet zag omdat ik op het moment van de foto iets moeilijks aan het verwerken was; maar was er niet ook zo veel moois op die foto? Had ik de adem die in mijn longen was niet van God gekregen? Was ik die dag niet samen met een vriendin die mijn hart zag en me liefhad? Had ik geen kleren om te dragen en eten om te eten? Jawel.

Ondanks deze uitbarsting van positiviteit ben ik klaar om klaar met dit jaar te zijn hoor. Ik zit de laatste tijd (bewust of onbewust) nogal in seizoenen te denken. Veel christenen doen dat haha. Dan denk ik: Het is nu winter, dit betekent dat de oude dode dingen verdwijnen, dat heeft tijd nodig. Straks is er lente en dan kan mijn leven opnieuw beginnen. Mooi idee.. Maar toen zag ik ineens dit:

springtime

Dat is belangrijk. Hij is al uit de dood opgestaan. Doordat ik in hem geloof woont zijn geest in mij en ben ik dus samen met hem opgestaan. Dat betekent dat de winter al lang voorbij is chíca/o. Remember that. God staat boven alle omstandigheden en seizoenen in je leven. Jezus heeft de wereld overwonnen. Happy new life ❤

Geef een reactie

